
Начальник Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Дніпропетровській області Вячеслав Білявський онлайн за допомогою сучасних комунікаційних можливостей відповідав журналістам на актуальні питання щодо діяльності сервісних центрів МВС.
Наразі форма комунікації з громадянами — різноманітна! Прості месенджери допомагають спілкуванню з журналістами у період карантину! Корисна і своєчасно надана інформація — запорука обізнаності громадян та можливість надання їм якісного сервісу!
Під час відео конференції йшлося про новації у процедурі складання іспитів для отримання права керувати транспортним засобом, у видачі посвідчення подія і про спрощення підтвердження водійського стажу.
Також під час зустрічі з представниками засобів масової інформації Вячеслав Білявський розповів про співпрацю РСЦ ГСЦ в Дніпропетровській області з органами місцевого самоврядування, поінформував, як працюють сервісні центри Дніпропетровщини в умовах карантинних обмежень та про розширені можливості для клієнтів сервісних центрів МВС, що доступні громадянам через онлайн-сервіси.
Тож які зміни відбулися?
Міністерство внутрішніх справ України 22 травня 2020 року наказом N 408 затвердило зміни щодо прийому практичного іспиту. 17 липня 2020 року наказ набрав чинності. Відтоді сервісні центри МВС приймають іспит з водіння виключно в два етапи з обов’язковою відеофіксацією процесу іспиту. І якщо раніше від відеофіксації кандидат у водії міг відмовитися, то за новими правилами, у разі незгоді з фіксацією, іспит не проводитиметься. Ще одним нововведенням запроваджені часові рамки практичного тестування. Донедавна загальна тривалість практичної частини іспиту для отримання посвідчення водія становила до 15 хвилин. Тепер екзамен має тривати щонайменше пів години, а максимально — до години: іспит на автодромі розрахований на 10 хвилин, а в міських умовах не менш ніж на 20 хвилин. Відповідно до цих вимог іспит з практичної частини істотно змінився і став ретельнішим та якіснішим.
А відтак слухачам автошкіл необхідно відповідально готуватися до іспиту з водіння і не сподіватися на щасливий випадок. Для успішного складання іспитів на право керування транспортним засобом мінімальний теоретичний навчальний курс в автошколі становить 100 навчальних годин (по 45 хвилин), а курс із водіння повинен бути не менше 40 годин.
Як зазначив під час прес-конференції начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС Вячеслав Білявський, такі новації суттєво зменшать кількість водіїв з мінімальними знаннями Правил дорожнього руху та відсутністю практичних навичок з водіння, що, в цілому, дозволить знизити аварійність на дорогах України і підвищити культуру водіння.
Крім того, наказом № 408 передбачено, що фото- і відеофіксація практичного іспиту відбувається від початку кожного іспиту та триває безперервно аж до його закінчення. Так врегульовано питання щодо оскарження результатів іспитів: це можна зробити протягом десяти робочих днів після його складання, використавши відеозапис як доказовий матеріал.
«Також прописано нормативно, за яких умов припиняється іспит. Зокрема, якщо особа, яка його складає, користується додатковими електронними приладами або матеріалами-підказками. А ще наказом визначено підстави для анулювання посвідчення водія. Це відбувається, якщо водій надає підроблені чи фіктивні документи або його позбавляють права керувати у період дії тимчасового посвідчення. Йдеться про посвідчення водія, що його видають на два роки. У такому випадку потрібно повторно складати іспити — і теоретичну, і практичну частини. Після цього посвідчення водія знову видають на два роки», — додав Вячеслав Білявський.
За його словами, деякі нововведення впливають і на викладацьку діяльність інструкторів автошкіл. Адже погані результати складених з першого або з другого разу іспитів в сервісних центрах МВС їхніми випускниками свідчитиме про прогалини в педагогічному складі навчального закладу з підготовки та перепідготовки водіїв і, як наслідок, на атестацію інструкторів. Тому така своєрідна конкуренція на ринку надання послуг автошколами залишить лише найкваліфікованіших фахівців та найрейтинговіші школи.
Змін у прийомі теоретичної частини не відбулося. Як і раніше, іспит складається з 20 запитань і з 2017 року теж проходить з відеофіксацією процесу. Допускається не більше двох помилок. У разі, якщо неправильних відповідей більше, екзамен вважається не зданим і учень приходить на повторний іспит через 5 днів на 6, не враховуючи дня здачі попереднього. До екзамену з водіння допускаються кандидати у кермувальники лише після успішного складання теорії.
Також начальник РСЦ ГСЦ МВС Дніпропетровщини нагадав, що у зв’язку із запровадженням інших часових відрізків на прийняття іспиту з водіння і карантинними обмеженнями, діє обов’язкова попередня особиста реєстрація громадян в електронній черзі на отримання послуг в сервісних центрах МВС з отримання та обміну посвідчення водія, а також реєстрації/перереєстрації транспортного засобу — для уникнення скупчення великої кількості людей в приміщеннях. У зв’язку з цим спроможність сервісних центрів МВС з травня 2020 року суттєво знизилася і нині в деяких ТСЦ МВС спостерігаються черги на кілька днів наперед з бажаючих здати екзамени і отримати посвідчення водія.
Враховуючі карантинні обмеження, які діють на території держави, надання послуг здійснюється тільки за попереднім особистим записом, який можливий на 2 тижні вперед.
Наразі, щоб отримати реєстраційні послуги транспортних засобів або замовити чи получити довідку про несудимість треба записатися онлайн, через функціонал, що розміщений на сайті Головного сервісного центру МВС за посиланням: https://bit.ly/3n1uce2. Усі територіальні сервісні центри Дніпропетровщини, окрім ТСЦ № 1245 (м. Нікополь), мають електронну чергу.
Що ж стосується отримання послуг складання іспитів, видачі або обміну посвідчень водія або послуг ТСЦ МВС № 1245, поки що, у зв’язку з відсутністю електронної черги, запис проводиться виключно за номером телефону РСЦ ГСЦ МВС в Дніпропетровській області: (056)7209759.
До речі, наш довідковий телефон працює безперебійно, але, на жаль, лінія дуже перевантажена, тож іноді виникають нарікання громадян! Тож, щоб задовольнити великий попит на сервісні послуги та якісно обслуговувати наших клієнтів ми удосконалили систему опрацювання телефонних дзвінків та запровадили багатоканальний зв’язок.
Також в регіональному сервісному центрі ГСЦ МВС в Дніпропетровській області діє своєрідний контакт-центр, завдяки роботі якого потенційні клієнти сервісних центрів зателефонувавши можуть не лише записатися в онлайн-чергу на отримання послуг, а й отримати усю необхідну інформацію та вичерпну фахову консультацію і допомогу спеціалістів.
В умовах дотримання карантинних заходів альтернативні платформи для спілкування з нашими клієнтами допомагають покращити сервіс та завдяки відгукам та пропозиціям з боку громадян підвищити якість обслуговування. Працюємо з людьми та для людей, зміцнюючи довіру до державних послуг, завжди на зв’язку за номером телефону: (056) 720-97-59.