A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Нові сервісні центри МВС – це прозорість у обслуговуванні та клієнтоорієнтований персонал


17 Серпня 2019

На відверту розмову з начальником регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області завітали журналісти. Вячеслав Білявський  розповів про перебіг реформування колишніх МРЕВ у сучасні відкриті офіси з клієнтоорієнтованим персоналом, про плани і новації у сфері надання державних послуг, віднесених до компетенції МВС.

Практично щодня ми чуємо інформацію про нещасні випадки на дорогах. Чому так стається? Банальний людський фактор? Некваліфіковані водії, які нехтують, або ж не знають правил дорожнього руху? Можливо, в цьому винні старі європейські автомобілі, які заполонили наші дороги. Перші підпалини, на яких базується безпека?

Ці та багато інших питань ми адресували начальнику регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області Вячеславу Білявському.

  • Вячеславе Євгеновичу, безпека на дорозі починається із перевірки знань. Які пріоритетні напрямки роботи в цьому напрямку? Які зміни з’явилися наразі в процесі підготовки майбутніх водіїв?
  • Одним з пріоритетів реформи сервісних центрів МВС є суттєва зміна та вдосконалення системи отримання посвідчення водія. Усі територіальні сервісні центри наразі мають оснащені сучасні екзаменаційні класи. На сайті Головного сервісного центру МВС можна підготовуватися до теоретичної частини іспиту з ПДР завдяки безкоштовному онлайн-тренажеру. Він є ідентичним до іспиту, що складається в сервісному центрі МВС.

Відповіді на всі питання щодо порядку, процедури, вартості отримання або обміну документів водія завжди можна отримати на нашому сайті у розділі  Послуги, а також скористатися онлайн-інструкцією щодо отримання посвідчення водія вперше: як правильно обрати автошколу, поради щодо підготовки до тесту з ПДР та перелік вправ, які необхідно вміти  виконувати на іспиті, аби стати водієм.

Також  на сайті можна завантажити повний перелік питань з ПДР та варіанти відповідей на них.

Для прозорості складання практичної частини іспиту на отримання посвідчення водія Головний сервісний центр МВС вперше запровадив чек-лист. У ньому зазначені перелік типових помилок, котрих припускаються громадяни під час практичного іспиту, та шкала оцінювання.

Не є таємницею для кандидатів у водії і маршрути, за якими складається другий етап практичної частини іспиту на отримання права керування транспортними засобами. Усі схеми маршрутів оновлюються відповідно до актуальної ситуації на дорогах, їх також можна завчасно переглянути онлайн і підготуватися до іспиту.

Ці всі новації і сервіси не лише значно спрощують процес підготовки до іспиту зі знань Правил дорожнього руху та навичок керування транспортними засобами, а й дозволяють кандидатам у водії більш якісно підготуватися.

Слід зазначити, що наразі порядок отримання посвідчення водія вперше наступний: необхідно пройти медогляд, закінчити навчання та скласти іспит в автошколі, підготувати і подати відповідний пакет документів до територіального сервісного центруМВС для допуску до іспитів. Нагадаємо, що з 2017 року в Україні посвідчення водія вперше ви дається строком на 2 роки.

Але, незважаючи на перелік суттєвих новацій, що вже були запроваджені, навесні Кабінетом Міністрів України внесено зміни до ряду постанов, пов’язаних з порядком видачі посвідчень водія, підготовки водіїв, а також акредитацією автошкіл.

Перехідними положеннями нормативного акту передбачено запровадження нововведень протягом півроку, тобто у жовтні.

Найголовнішими нововведеннями є наступні:

— запроваджено відеофіксацію процесів складення іспитів зі знань правил дорожнього руху і навичок керування транспортними засобами. Відеофіксація процесу складення теоретичного іспиту наразі вже реалізована в сервісних центрах МВС нового зразка. Відтепер і під час складення практичного іспиту дії кандидата у водії та екзаменатора фіксуватимуться за допомогою обладнання, що встановлюватиметься в кожному екзаменаційному авто;

— неможливо буде скласти теоретичний іспит в одному територіальному сервісному центрі МВС, а практичний – в іншому;

— скорочено до 2-ох років термін чинності отриманого в автошколі Свідоцтва про закінчення навчального закладу з підготовки водіїв транспортних засобів;

— регламентовано, що отримати або обміняти посвідчення водія неможливо без відмітки про місце реєстрації в документі, що посвідчує особу;

— у процедурі взаємодії територіальних органів з надання сервісних послуг МВС з навчальними закладами з підготовки водіїв транспортних засобів запроваджено електронний обмін інформацією. Викладачі та інструктори з водіння будуть зобов’язані вносити у спеціальний електронний журнал інформацію про час проведення теоретичних та практичних занять, а також транспортний засіб, на якому здійснюватиметься практичне заняття. Нововведення покликане посилити контроль за організацією навчального процесу в кожному закладі з підготовки водіїв та, зокрема, за навчанням кожного слухача.

  • Що передбачають такі нововведення?
  • Нововведення, що стосуються діяльності автошкіл, передбачають:_KRT8885-copy

скасування необхідності придбання в територіальних сервісних центрах МВС бланків свідоцтв про закінчення закладу з підготовки водіїв транспортних засобів;

передачу функції акредитації закладів від Головного сервісного центру МВС до регіональних сервісних центрів МВС за місцезнаходженням закладів;

спрощений механізм акредитації закладів, що належать до сфери управління Міністерства освіти та науки.

Нормативними змінами також передбачено, що всі випускники, які закінчили навчання з підготовки водіїв у закладах професійно-технічної освіти будуть допущені до складання іспитів без додаткового навчання в автошколі.

  • У чому полягає відмінність колишніх МРЕВ від сучасних сервісних центрів?

Система сервісних центрів МВС включає Головний сервісний центр, регіональні сервісні центри областей, міста Києва, а також територіальні сервісні центри МВС, які на правах відділів входять до складу відповідних регіональних сервісних центрів.KRT_0120

  • На території Дніпропетровської області функціонує 9 територіальних сервісних центрів МВС, 8 з яких оновлені,  мають електронну чергу, інфобокс та відповідають стандартам реформування.

У рамках реформи МВС створені сервісні центри МВС, де обслуговування громадян здійснюється на новому, сучасному рівні.  Сервісні центри здійснюють надання платних і безоплатних послуг, віднесених до компетенції Міністерства внутрішніх справ. Серед основних функцій та послуг сервісних центрів МВС – видача та обмін посвідчень водія, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, видача довідок про несудимість, отримання витягу з ЄДР ТЗ, а також оформлення дозволу на перевезення небезпечних вантажів тощо.

KRT_0073Нові сервісні центри МВС – це прозорі зручні офіси з підготовленим фаховим персоналом, які поєднують у собі сучасне технологічне устаткування,  клієнтоорієнтований персонал та єдину візуальну концепцію. Тут передбачені умови для людей з інвалідністю, полички для буккросингу та оснащений дитячий куточок для наймолодших відвідувачів.

Ми повністю прибрали стару кабінетну систему, запустили електронну чергу, замінивши тим самим застарілу систему черг по запису або за сумнівною домовленістю. Впровадили систему відеоспостереження, за допомогою якої будь-яка людина через наш веб-сайт може подивитися наявність черги та спланувати свій візит у центр.

Для отримання необхідної довідкової інформації є електронний інфобокс, вебсайт та офіційна сторінка у Фейсбук. Також наші клієнти завжди можуть скористатися послугами контакт-центру та завдяки чат-боту отримати вичерпну інформацію по отриманню послуг віднесеним до компетенції МВС.

Усі центри на території держави працюють за принципом екстериторіальності. Мається на увазі, що отримати послугу громадянин може у будь якому зручному йому сервісному центрі МВС, незалежно від місця його реєстрації (прописки). Це дуже зручно, адже сучасний динамічний ритм вимагає спрощення отримання процедур та розширення географії їх отримання. До речі, для зручності громадян ми також налагоджуємо співпрацю зі ЦНАПами. Сервісні центри МВС завжди відкриті до нових партнерств, що сприяють ефективності нашої роботи та роблять адміністративні послуги доступнішими та комфортнішими для громадян.

Нашим  пріоритетом є спрощення адміністративних послуг, їх децентралізація, якісні кадри та сервіс, впровадження сучасних технологій та  клієнтоорієнтованість, — тобто в підсумку отримання клієнтом необхідних послуг за простим та зрозумілим алгоритмом. Серед іншого, зазначений сервіс орієнтований на протидію корупційним проявам, зокрема таким, як посередництво та штучне створення черг.

  • Які чинники впливають на якість обслуговування громадян?
  • У нових центрах діє система моніторингу якості обслуговування для подальшого аналізу скарг громадян на неякісне надання послуг.

Наразі кожен наш клієнт може залишити онлайн відгук про якість отриманих послуг завдяки проекту Таємний клієнт або у планшеті, який є в сервісних центрах .

Стати Таємним клієнтом дуже просто. Людина звертається до сервісного центру, отримує необхідну йому послугу, заповнює запропоновану на нашому вебсайті https://hsc.gov.ua/guest/ анкету Таємного клієнта.

Ми сподіваємось отримати чесні, об’єктивні та незаангажовані відгуки пересічних громадян – клієнтів сервісних центрів регіону, аби мати змогу покращити якість надання послуг. До нас щороку звертаються понад 300 000 осіб і нам важливо почути думку громадян щодо якості надання сервісних послуг МВС.

Всі анкети аналізуються, адже мета проекту: бути відкритими до громадян, подивитися на роботу сервісних центрів МВС очима клієнтів, щоб  і надалі створювати комфортні умови та удосконалювати стандарти надання державного сервісу.

Проект передбачає залучення громадян, у тому числі, через соціальні мережі, які сьогодні стали потужним та сучасним каналом для комунікації з клієнтами.

KRT_0191

Частину послуг можна отримати онлайн.

Зокрема онлайн можна замовити довідку про відсутність судимості, яка може знадобитися: при оформленні на роботу, для оформлення візи для виїзду за кордон, для участі у тендері, здійснення усиновлення, встановлення опіки, оформлення громадянства, оформлення або поновлення документів тощо.

У два кліки на офіційному веб-сайті можна перевірити онлайн чи було видано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Сервіс корисний не тільки громадянам, але і бізнесу. Можливість самостійно перевірити свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу може убезпечити ринок від шахрайства при отриманні транспортних послуг, при найманні працівників на роботу, каршерінгу та купівлі авто тощо.

Окрім цього, на фейсбук-сторінці Головного сервісного центру МВС працює чат-бот, який  швидко та у зручний час готов надавати всі необхідні консультації щодо отримання адміністративних послуг МВС.

З грудня 2018 року в Україні запрацював електронний кабінет водія, який надає всю актуальну інформацію про транспортні засоби, а також надає можливість скористатися деякими послугами сервісних центрів МВС онлайн.

  • Вячеславе Євгеновичу, можливо, на базі сервісних центрів започатковані якісь новації, про які знають ще не всі громадяни?
  • У нас діє мобільний сервісний центр МВС.
  • Розкажіть докладніше.
  • У обласному центрі найбільше навантаження відчутне на ТСЦ МВС № 1242, який очолює заступник начальника регіонального сервісного центру Бойко Дмитро Дмитрович. На базі цього центру, окрім інших послуг у сучасному стаціонарному прозорому офісі, вже два роки функціонує  мобільний сервісний центр, який виїжджає у віддалені райони області, де немає стаціонарних сервісних центрів. Все це організовано для надання послуг громадянам, які проживають у районах, де відсутні стаціонарні територіальні сервісні центри МВС. Виїзд співробітників такого мобільного сервісного центру здійснюється за запитом органів місцевого самоврядування, зазвичай — у міру надходження заяв від жителів району. За допомогою оснащеного сучасним обладнанням пересувного центру громадяни можуть отримати найпопулярніші послуги сервісних центрів МВС, зокрема: реєстрація та перереєстрація транспортних засобів; заміна посвідчення водія; видача міжнародного посвідчення водія; прийняття запитів на отримання довідок про відсутність судимості, тощо.
  • Якщо ми вже заговорили про видачу міжнародних водійських посвідчень, то чи обов’язково усім водіям міняти посвідчення на європейські, та чи дійсні наразі посвідчення, видані ще у СРСР?
  • Скажу наступне: Україна є повноцінним учасником Віденської конвенції (1968р.), відповідно до якої посвідчення водія старих зразків є дійсними та мають визнаватися державами — учасницями. Але, як показує практика, для того щоб безперешкодно керувати транспортним засобом в іншій країні, національне посвідчення водія має відповідати сучасним міжнародним вимогам, зокрема повинний бути вказаний термін його дії, зроблена відповідна транслітерація прізвища, імя, тощо. Тож, щоб уникнути будь яких непорозумінь під час подорожі закордон пропонуємо замінити посвідчення водія старого зразка на сучасне.

Посвідченням водія іноземної держави вважається також посвідчення водія з розпізнавальним знаком «SU» (СРСР), видане в республіках колишнього Союзу РСР.
Для отримання послуги необхідно звернутись до зручного за місцем розташування територіального сервісного центру МВС. Обмін посвідчення водія проводиться незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування особи, без складення іспитів, за наявності відповідної медичної довідки, крім цього при собі необхідно мати:

—  паспорт громадянина України або документ, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство або спеціальний статус;

— копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі його відсутності у базах даних МВС) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

— посвідчення водія;

— квитанції про сплату коштів за бланкову продукцію та послуги територіальних органів з надання сервісних послуг МВС.

Зараз у розпалі сезон відпусток. Багато хто планує подорожувати закордон на автівці. На нашому сайті  всього у два кліки можна дізнатися, які документи для цього необхідні. Для цього ви обираєте країну до якої плануєте подорожувати, опцію, коли ви є або ні власником авто. Відповідно до вказаних параметрів з’явиться перелік необхідних документів (списком та інфографіками).

Сервіс автоматично розділяє країни на ті, що визнають національне посвідчення водія, та ті, де з вами додатково має бути також міжнародне посвідчення водія. Зробити обмін національного посвідчення, відповідно до вимог чинного міжнародного законодавства чи отримати міжнародне посвідчення водія можна у сервісних центрах МВС.

  • Тепер пропоную поговорити про електронну чергу та її переваги. Також цікавить питання: що робити людям солідного віку, які не вміють користуватися Інтернетом?
  • У кожному оновленому територіальному сервісному центрі МВС функціонує сучасний термінал електронної черги. Зазначений сервіс орієнтований на протидію корупційним проявам, зокрема таким, як посередництво та штучне створення черг.

Окрім цього, людина може не виходячи із дома скористатись новим онлайн-сервісом та записатися у електронну чергу через  Електронний кабінет водія на сайті Головного сервісного центру МВС e-driver.hsc.gov.ua або на Урядовому порталі kmu.gov.ua — у розділі «Електронні послуги».

Якщо людина розгубилась, наприклад,  потрапила у сервісний центр вперше, та не вміє користуватися новомодними гаджетами, то наші адміністратори завжди прийдуть на допомогу: проконсультують, допоможуть зареєструватися в електронній черзі, розібратися з інфобоксом, який містить вичерпну довідкову інформацію щодо порядку та вартості надання адміністративних послуг МВС та іншу корисну інформацію – про діяльність сервісних центрів.

  • Чи потрібно перед продажем знімати автомобіль з обліку?
  • Не потрібно, адже ще у 2018 року внесено зміни щодо порядку здійснення в територіальних сервісних центрах МВС реєстраційних операцій з транспортними засобами. Зокрема, запроваджено наступне: транспортний засіб не зніматиметься з обліку під час переходу права власності до нового власника – відтепер в будь-якому територіальному сервісному центрі МВСза договорами купівлі-продажу транспортного засобу, дарування, міни або фінансового лізингу, а також за заповітом та актом прийому-передачі відбуватиметься пряма перереєстрація транспортного засобу на нового власника.

Зняти з обліку транспортний засіб можна у таких випадках: вивезення транспортного засобу за кордон (на постійне проживання, при продажу нерезиденту тощо); вибракування, утилізації; за рішенням суду; у зв’язку із скасуванням реєстрації.

Отже, при перереєстрації транспортних засобів, у разі зміни їх власників, зняття з обліку таких транспортних засобів не проводиться. До сервісного центру МВС подаються оформлені в установленому порядку наступні документи: документ, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу; заява; свідоцтво про реєстрацію; документи, що посвідчують особу покупця та продавця; реєстраційні картки платника податку покупця та продавця.

Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації) транспортні засоби підлягають безкоштовному огляду фахівцями експертної служби МВС.

За заявою власника може бути проведене платне експертне дослідження з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів.

Для реєстрації автомобіля на нового власника сьогодні достатньо у будь-якому зручному за місцем розташування сервісному центрі МВС в присутності адміністратора підписати договір купівлі-продажу особисто продавцем і покупцем.

Для цього необхідно надати документи, що посвідчують особу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Оформлення договору купівлі-продажу у сервісних центрах МВС абсолютно безкоштовне (на відміну від нотаріально засвідчених договорів купівлі-продажу), а для завершення реєстраційних дій необхідно лише здійснити встановлені законодавством обов’язкові платежі за отримання послуги перереєстрації транспортного засобу.

Крім того, покупець убезпечить себе від можливих ризиків кримінального походження транспортного засобу, оскільки сервісні центри МВС здійснюють перевірки за базами розшуку та Інтерполу, і безкоштовну перевірку в реєстрі обтяжень рухомого майна.

  • А як покупець, наприклад, може дізнатися, чи не перебуває раптом авто під заставою?
  • Якщо транспортний засіб перебуває під заставою, кредитний, або в результаті перевірки за Єдиним державним реєстром МВС та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби буде встановлено, що транспортний засіб перебуває в розшуку або під арештом, це стане підставою для відмови у наданні послуги перереєстрації.

Для подальшої перереєстрації таких транспортних засобів треба надати відповідні документи, які знімають такі обмеження.

  • Як убезпечити себе, щоб не купити крадене авто та яка при цьому роль автомобільних експертів.
  • За статистичними даними у 2018 року під час надання послуг у сервісних центрах МВС Дніпропетровщини було виявлено 78 фактів підробки ідентифікаційних номерів агрегатів транспортних засобів, 26 підроблених документів; 11 транспортних засобів, які розшукуються правоохоронцями; 31 викрадений транспортний засіб.

У поточному році, нажаль, таких фактів не поменшало. Негативної статистики додали велика кількість ввезених із за кордону не розмитнених автівок. Тож, з початку року під час звернення до сервісних центрів виявлено 47 підроблених агрегатів, 8 документів, 3 викрадених транспортних засоби.

Аби вберегти себе від придбання транспортного засобу із перебитими номерами кузова чи двигуна, варто звернутись саме до сервісного центру МВС для оформлення договору купівлі-продажу та перереєстрації авто в присутності продавця та покупця. Договір купівлі-продажу укладається безкоштовно при перереєстрації авто та заповнюється адміністратором в електронній формі.

Важливою процедурою в даному процесі буде проведення працівниками Експертної служби МВС огляду або експертного дослідження транспортного засобу. Експертний огляд автомобіля є обов`язковим і проводиться у всіх випадках реєстрації, перереєстрації та зняття з обліку, крім випадків реєстрації нових
транспортних   засобів,   перереєстрації  транспортних  засобів  у зв’язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені  чи  по  батькові,  місця  проживання  фізичних  осіб, які є власниками   транспортних   засобів,   установлення  газобалонного обладнання,  видачі  тимчасового  реєстраційного  талона  під  час
передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами,  вибракування  їх  у цілому.

Мета такого огляду — звірка ідентифікаційних номерів та перевірка реєстраційних документів. Такий огляд не потребує окремої сплати – його вартість вже включена у вартість послуги перереєстрації транспортного засобу. Відповідний акт, складений експертом, або його відмітка у заяві власника транспортного засобу, є обов’язковими в переліку необхідних документів для оформлення реєстраційної послуги в сервісному центрі МВС.

У випадку проведення експертного дослідження транспортного засобу встановлюється відсутність чи наявність ознак пошкодження, знищення, підробки або заміни номерів двигуна, шасі або кузова, заміни панелі з ідентифікаційним номером транспортного засобу та підроблення реєстраційних документів, в результаті чого власник авто отримує висновок. Це платна послуга, що проводиться на розсуд власника авто. Експертне дослідження доцільно обирати у разі, якщо при огляді авто в експерта виникли сумніви щодо достовірності певних даних.

  • І наостанок, Ваші поради громадянам, які хочуть придбати авто. На які моменти варто звернути увагу.експерт1мал
  • Якщо авто виявляється «проблемним» (зокрема, з підробленими номерами агрегатів авто), то власник не зможе ним більше користуватися, матиме справу з правоохоронними органами, які ймовірно заберуть авто на штрафмайданчик до з`ясування обставин. Іноді замість оформлення договору купівлі-продажу транспортного засобу громадяни обирають варіант передачі авто від продавця покупцю за довіреністю. У такому випадку транспортний засіб взагалі не проходить жодної експертної процедури, що ставить покупця в небезпечне становище. Якщо ціна авто значно менша за його ринкову вартість, існує вірогідність, що продавець навмисно занижує ціну, аби якомога швидше позбавитись «проблемного» транспортного засобу. У таких випадках експертне дослідження допоможе переконатися у чесності намірів продавця.

Вибір автівки справа особиста кожного автолюбителя, для цього існує багато можливостей та корисних сервісів. Наприклад, ми готові запропонувати дізнатися про найпопулярніші марки авто та порівняти дані щодо реєстрації транспортних засобів за регіоном, датою випуску, маркою, моделлю, об`ємом двигуна, типом палива та кольором завдяки онлайн-сервісу відкритих даних  http://texty.org.ua/cars/, який також можна знайти на нашому сайті. Хочу також зазначити, що всі дії, пов’язані з державною реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів здійснюються виключно у сервісних центрах МВС. Адміністратори завжди відкриті до спілкування та готові надавати якісний державний сервіс, тож якщо сторонні особи розповідають вам про штучні перешкоди та пропонують свої послуги, не піддавайтесь на провокації, не давайте себе ошукати та сплатити  зайві гроші невідомо кому!