A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Державна реєстрація транспортних засобів: які довіреності потрібні фізичним та юридичним особам


21 Листопада 2025

Відповідно до постанови КМУ від 7 вересня 1998 року  № 1388, державна реєстрація, перереєстрація та зняття з обліку транспортних засобів здійснюється на підставі заяви власника, поданої особисто або через уповноваженого представника, який підтверджує свої повноваження відповідними документами.

Документи, що підтверджують повноваження представника різняться для фізичних та юридичних осіб.

Два види довіреностей, які подаються до ТСЦ МВС

Для фізичних осіб повноваження представника встановлюються нотаріально посвідченою довіреністю. Такий документ підтверджує право уповноваженої особи діяти від імені власника при отриманні послуг у сервісних центрах МВС.

Довіреність використовується для:

  • реєстрації або перереєстрації транспортного засобу;
  • зняття транспортного засобу з обліку;
  • отримання інших адміністративних послуг від імені власника транспорту.

Для юридичних осіб – видана юридичною особою довіреність

Юридичні особи повинні підтверджувати повноваження представника організаційно-розпорядчим документом щодо проведення реєстрації, перереєстрації або зняття з обліку транспортних засобів та довіреністю, виданою юридичною особою. Довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.

Законодавством нормативно не затверджено вичерпного переліку організаційно-розпорядчих документів, але на практиці до них належать:

  • наказ про призначення керівника чи іншої відповідальної особи;
  • рішення засновників;
  • довіреність на представника;
  • виписка з ЄДРПОУ;
  • у деяких випадках – копія установчих документів (статут, положення тощо).

Ці документи підтверджують правосуб’єктність підприємства та повноваження особи, яка подає заяву і отримує послугу.

Окрім підтвердження повноважень, під час реєстраційних дій уповноважений представник має надати документи, що підтверджують:

  • правомірність придбання, отримання, ввезення або митного оформлення транспортного засобу;
  • відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху;
  • підстави для внесення змін до реєстраційних документів (у разі необхідності).

Правильне оформлення документів забезпечує уникнення помилок і коректне надання адміністративних послуг у сервісних центрах МВС.

Головний сервісний центр МВС радить:

  1. Переконатися, що довіреність оформлена правильно. Для фізичних осіб – нотаріальна довіреність на спеціальному бланку, для юридичних осіб – довіреність видана юридичною особою.
  2. Завчасно підготувати повний пакет документів відповідно до послуги.
  3. За потреби скористайтеся консультацією контакт-центру ГСЦ МВС: (044) 290-19-88.

Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.