A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

У Дніпровському сервісному центрі МВС запрацював сервіс перекладу жестової мови для клієнтів з порушенням слуху


06 Листопада 2019

6 листопада, у територіальному сервісному центрі МВС № 1242 у  м. Дніпро відбулась презентація інклюзивного проекту «Connect Pro», який дає можливість людям з проблемами слуху отримати якісне та комфортне обслуговування.

Сервісні центри МВС запустили сервіс для спрощення обслуговування клієнтів з вадами слуху. Технологічне нововведення надає можливість людям з інвалідністю без будь-яких обмежень отримувати адміністративні послуги в найбільших сервісних центрах МВС.

“Інклюзивність – це принцип, який гарантує доступність державних сервісів для кожного громадянина, – зазначила Ірина Снітько, головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю  Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області. – Його дотримання є невід’ємною частиною якісно нового формату обслуговування громадян, який реалізується реформою сервісних центрів МВС». Вона також зазначила, що це якісний новий формат обслуговування громадян, який гарантує доступність державних сервісів для кожного громадянина. Дніпро долучився до проекту, адже ми підтримуємо та розширюємо можливості для людей з вадами слуху».

Пілотний запуск інклюзивного проекту відбувся в столиці. Наразі сервіс також доступний у Одесі, Львові та Дніпрі. Незабаром послуга запрацює ще й у Харкові.

Інклюзивні зручності впроваджуються в сервісних центрах МВС за участі «Технології для людей», яка розробила  спеціальне програмне забезпечення «ConnectPRO», що встановлюється на електронні планшети.

Сервіс працює наступним чином: при зверненні особи з вадами слуху адміністратор сервісного центру МВС запускає додаток та встановлює зв’язок зі спеціалізованим кол-центром, сертифіковані перекладачі якого в режимі реального часу здійснюють сурдопереклад консультації (звукового ряду на мову жестів і навпаки). Таким чином нечуючі або слабочуючі клієнти сервісних центрів МВС отримують більш якісне обслуговування.

Адміністратор територіального сервісного центру МВС Сергій Бець розповів, що впровадження сервісу значно полегшить роботу співробітників центру, а також допоможе подолати комунікативний бар’єр між працівниками та клієнтами.

«До нас іноді звертаються громадяни з інвалідністю, а саме з вадами слуху. До впровадження цієї програми мені доводилося спілкуватися з такими клієнтами на папері. Людина пише, якою послугою хотів би скористатися, а я йому відповідаю. Це займало багато часу і створювало незручності як для людини, так і для адміністратора. Я вважаю, що впровадження даної системи — величезний плюс, так як вона оптимізує робочий час і допомагає подолати комунікаційний бар’єр», — сказав він.

Сергій Стрижак має вади слуху. Він сьогодні завітав до сервісного центру МВС, щоб особисто протестувати роботу сервісу.  Він перший хто скористався послугою моментального сурдоперекладача і залишився задоволений.

«Мені сподобалося спілкування з перекладачем через програмне забезпечення. Це спростило мені задачу в зверненні за послугою. І зайняло небагато часу, хоча раніше доводилося довго пояснювати і писати, що необхідно», — поділився він.

Через програму також вдалося поспілкуватися і з розробником програмного забезпечення «ConnectPro» Віталієм. Він сам є слабочуючим та знає, з якими труднощами стикається людина з вадами слуху. Особливо в тих випадках, коли необхідно звернутись за послугою.

«Такий сервіс дуже потрібний для глухих в Україні, адже до цього ніхто не займався проблемами нечуючих. Наш Центр перекладачів жестової мови працює цілодобово. Протягом 2018-2019 років ми отримали 110 тис. Відео-звернень. З початку фінансували проект зі своєї кишені, але пізніше стали співпрацювати з комерційним бізнесом. Буває таке, що глухі потрапляють в аварію, і їм потрібно допомогти скласти протокол. Для глухого мова жестів — рідна мова. Але все чомусь думають, що глухий може запросто писати на папері ручкою. Я вам скажу, що це буде малозрозумілою для людини, яка чує добре, адже у глухих зовсім інше мислення і інші способи донести інформацію», — повідомив він.

“На жаль, на даний момент в суспільстві панують некоректні уявлення щодо того, яка кількість українців має вади слуху, – додав Віталій Потапчук, – Прийнято вважати, що кількість нечуючих є незначною, проте цей стереотип не відповідає дійсності: статистично доведено, що дану форму інвалідності має близько 0.01% населення країни. Ці люди живуть повноцінним життям: вчаться, працюють, керують авто, але з єдиною відмінністю – для них основною мовою коммунікації є жестова мова. Додаток «ConnectPro» створений для того, щоб задовільнити запит на більш комфортне життя сотень тисяч українців. Застосування даного інструменту для подолання бар’єру в коммунікації між чуючими та нечуючими громадянами є унікальним рішенням для України і непересічним – для світової практики надання державних послуг”.

Ми постійно на зв’язку: звертайтеся за консультаціями за телефоном (044) 290 19 88 або на офіційну сторінку в Фейсбук, слідкуйте за новинами на сайті Головного сервісного центру МВС.